lördag 6 oktober 2012

Rökning..

Att motsäga sig själv är jävligt lätt..
Jag ÄR rökare och jag röker förbannat mycket..
Jag tar vid ciggen i alla lägen.. Fest, stress, oro, ilska, när man är nervös, osv osv..
Jag har alltid en ursäkt för att jag ska kunna suga i mig giftet.
Min dotter är nu ett år yngre än vad jag var då jag började och sedan dess alltid haft det i mina tankar..
Jag försöker att förklara så gott jag kan för henne hur farligt det är och att jag önskar att hon aldrig börjar..
Till svar har jag..
-Du kan ju inte förbjuda mig eftersom du själv röker..
Det svaret svider men hon har så rätt..
Dock har jag lovat henne sitt körkort om hon låter bli och det var en bra krydda (hoppas jag)..

Jag började min debut med att röka i ånestadstallet där Jessica och Pilla var.
(Allt e erat fel :) )
De var ett år äldre än mig och de hade rökt ett tag.. Efter många cigg kunde jag också dra halsbloss som då såg så coolt ut..
Min mamma har rökt så länge jag kan minnas och det har alltid funnits i min närhet..
På den tiden kunde man själv som 12 åring gå och handla cigg vilket innebar inga gränser..
(Känner i dagens läge att jag är mkt tacksam för åldergränsen..)

Fast blev jag och satt uppe i skogen på rasterna med Jensa och grabbarna..
Första gången jag slutade var i ettan på gymnasiet då mamma och jag slöt en pakt... Trodde för fan inte att hon skulle sluta.. Fick kämpa med tuggummi och inhalator som morsan köpte åt mig..
Det höll sig till trean på gymnasiet då jag började feströka igen.. O blev fast igen.

I september 2000 blev jag gravid och slutade igen.. Ok(?) att skada sig själv men att tvinga på en bebis cigg var inte aktuellt..
Började igen då Bella var 4 månader..
År 2005... gravid igen och slutade... men började då David var 6 månader..
År 2009 Återigen blev jag gravid (fy fan va jag producerat;) )
Den sista(!) graviditet var jag röksugen KONSTANT.. Tog första ciggen då Molly var 3(!) dagar..
Sen dess har jag rökt och TRO MIG det kommer ingen graviditet som får mig att sluta igen..

Säger inte att det är bra att röka men jag tror faktiskt INGEN vill vara i närheten av mig om jag skulle vara utan.

Finns ingen bättre cigg än den efter ... .... ;)


2 kommentarer:

  1. Moster kan förbjuda! För syskonbarnen vill nog inte säga emot när moster sätter den sidan till ;)

    SvaraRadera
  2. Ne de tror inte jag heller :S
    Såååå härmed hotar jag med moster ;)

    SvaraRadera